Saturday, December 4, 2010

KAWIN??????

Sekarang dah bulan DEC 10....tinggal lagi 5 bulan untuk aku menguruskan masalah kawin ni...kawin ni masalah ke? yes masalah bg segi Financial$$$$...kalu ibu ayah sponsor ko separuh bg aku anak itu sungguh beruntung...tp ibu ayah aku? entah la....diorg jenis ko nk kawin ko cari duit sendiri...bukan kah itu tanggungjawab ibu ayah...entah la...aku redha nasib aku ni!

List yg dah dibooked

- Dewan ( Pandan Lake Club )
Bagi pasangan yg nk buat survey dewan..survey la elok2, dewan pandan lake club yg aku booked ni murah RM1500...deposit RM500, dlm internet nampak ok...bile tgk sendiri MasyaAllah.....sori to say la...stage dia carpet very daaaa.....condition x brape bagus,wall dlm Perdana Ballroom tu...lakiskali
MasyaAllah....bertompok sana sini....wallpaper dia ada yg dh terkopak sana sini....dats y murah kot,tp aku still amek jugak..terpaksa, keluasan dia ok la...muat untuk 300org, RM1500 tu dia bagi skali dgn kerusi meja, pastu catering boleh bawak masuk...BUT korang kena DO SOMETHING untuk mencantikkan wall dewan tu...such as korang kena beli kain kosong x kisah la color apa..base on yr theme la untuk tampal kt wallpaper yg dah terkopak tu nk beli kain tu pun duit lagi....get ready ajelah yeeee ;)

- Katering
Katering pelak aku amek kt RASSDECO CATERING  cz murah and boleh tempah untuk 500 org shj, aku punye guest x ramai...yelah setengah katering kalu nk book kena minimum 1000org...takut membazir kalu x abis makanan...membazir kan amalan syaitan... makanan dia masa aku food testing dekat Wedding Exhibition dekat Shah Alam boleh tahan dia punye rasa..sedap pn sedap! 

- Pelamin & Gubahan Hantaran 
Untuk pelamin n gubahan hantaran plak...aku amek kt kak Haidar Rahman , aku booked masa pameran perkahwinan masa bulan oct 2010 dekat KL Convention Centre...kak haidar ni peramah orgnye, bile jumpeskali rasa macam dh kenal lama...dia x kedekut ilmu and pandai amek hati tak macam setengah vendor
tu..nk promote package pun macam nk tak nak..ingat kite tak mampu ke..mentang2 aku dtg sorang..pakai lak selekeh..layan macam x layan je...tp Ada Aku Kisah ;)


Dgn kak haidar ni pun korang boleh buat gubahan hantaran...boleh tahan cantek sgtt...korang bgtau je budget korang..nanti kak haidar tau la nk buat macam mane, bestkan dgn kak haidar ni..very nego punye org!

- Make Up 
Untuk tatarias muke plak..aku pilih Ms Lova untuk nikah time and wedding belah laki..cun mak andam dia ( make up artis frm indonesia ) tp dia run bisnes wedding dia kt KL, kedai dia dekat ngan danau kota...
Bagi aku yg paling penting dlm wedding adalah Make up,Baju,Deco hantaran n Pelamin...itu kena perfect! yelah...aku dh la x lawa..kena la lawa pada hari tersebut..xnk la make up ala2 tepung gomak hahhhh...sure x cantek gambar! Spend lebih skit utk make up x salah...berbaloi berbaloi

                                 Credit picture dari Mrs.Lova Cinta punye Facebook
 Ini la Mrs.Lova Cinta ( Make up artist ) cantek kan..kalu dia boleh make up diri dia jadi mcm tu...just imagine kalu dia make up korang..meletopp!

Untuk wedding aku plak aku menaruh harapan pilih Ayang Kamell ( pro make up artis )...aku memang admire sgt2 dia ni, dia punye price tak mahal x murah..yg sedang2 saja..bile aku msg dia through Facebook tanya dia available x masa tarikh aku tu..dia cakap boleh..wah wah aku suke sgt trus aku bayar deposit kt akaun dia means he is belong to me during my wedd...don't ever touch my make up artist cewahhhh ;) thanks Ayang

                           Credit picture dari Ayang Kamell Ibrahim punye Facebook 
 Ini la Ayang Kamell dgn pengantin mimi yang sudah ditatarias..cantek kan..simple je..i like!   

Macam aku cakap tadi...aku tau mahal, tp kalu korang nk result yg menjamin kepuasan better pilih yg dah berpengalaman...aku tak brape minat nk amek yg package punye sebab aku tak tau hasil kerja dia macam mane...terpulang pada individu masing2


-Photographer
Jurugambar plak aku amek abg rasyid dari Kamera Kawin, aku x amek package album, cz x mampu hehe, aku suruh abg rasyid buat harga lain utk aku..hehe suke2 je, aku cakap kt abg rasyid aku nk dia shoot,edit and suruh dia burn dlm CD, aku cakap aku xnk album...bile aku cakap mcm tu...dia pun garu kepala, dia cakap xde org buat macam tu lagi kat dia..aku cakap la...bestnye jadi org first hehhe..aku booked untuk shoot for pre-wedding, nikah, majlis sanding aku dan majlis sanding belah lelaki...ok la price dia reasonable! nanti dh ada duit baru aku nk buat album hehhe...cut cost! Thanks abg rasyid for helping me decreased my budget! appreciate sgt2...gambar2 dia memang menepati citarasa aku

* Buat masa ni, ni ajelah yg aku dh buat....buat yg basic aje, selebihnye...kalau ada jodoh adalah..xnk buat persiapan lebih2..end up...x kemana pun ( aku tak tahu kenapa aku cakap macam ni..aku tak rasa sparkling2 nak kawin ni...WHY? adakah aku sudah tawar hati...but WHY? Hanya Allah S.W.T yg tahu apakah yg tersirat dihati aku ni...

No comments:

Post a Comment